Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

    ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 2018

          
             


   «ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ»

                      


         Στις 3 Οκτωβρίου του 2017 εγώ μαζί με την τάξη μου επισκεφτήκαμε το Βυζαντινό μουσείο. Μέσα σ’ αυτό υπήρχαν διάφορα αντικείμενα, κτερίσματα , κέρματα και κοσμήματα της βυζαντινής εποχής. Αυτό, όμως που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν μια βυζαντινή εικόνα.
       Η ξεναγός μάς είπε πως η εικόνα αυτή ήταν αμφιπρόσωπη. Συγκεκριμένα, απ’ τη μια πλευρά απεικόνιζε τη σταύρωση του Χριστού κι από την άλλη ήταν ζωγραφισμένη η Παναγιά, η Βρεφοκρατούσα.
    Η αγιογραφία αυτή δεν είχε όνομα, γιατί ο καλλιτέχνης, που ήταν μοναχός, δεν ενδιαφερόταν για τη δική του δόξα, αλλά ήθελε να υμνήσει τον Θεό.
   Απ’ την πλευρά της «Σταύρωσης, που με εντυπωσίασε περισσότερο, απεικόνιζε στο κέντρο  τον Χριστό  πάνω στον σταυρό κι από κάτω με μια θλίψη στο πρόσωπό τους ήταν η Παναγία και ο Άγιος Ιωάννης, ο Θεολόγος. Οι δυο αυτές φιγούρες είχαν λεπτές μορφές, όχι ρεαλιστικές, χωρίς πολλές λεπτομέρειες και δίχως έντονα χρώματα. Στο φόντο κυριαρχούσε το χρυσαφί χρώμα και πάνω απ’ το κεφάλι του Χριστού πετούσαν δύο φωτεινοί άγγελοι.
      Ο καλλιτέχνης, φαντάζομαι, πως θέλει να αποδώσει μια πιο ουράνια και θεϊκή όψη στους ανθρώπους. Επίσης, η Παναγία κι ο Άγιος Ιωάννης έχουν μεγάλα μάτια και αυτό, κατά τη γνώμη μου, σημαίνει ότι έχουν δει πράματα που εμείς, οι κοινοί θνητοί, δεν έχουμε ποτέ δει. Το στόμα τους, αντίθετα, είναι πολύ μικρό, πράμα που δείχνει εγκράτεια, ταπεινότητα και ευγένεια.
       Αυτή η εικόνα μου έκανε μεγάλη εντύπωση και μου έβγαλε έντονα συναισθήματα. Πραγματικά, στέκεται ο επισκέπτης μπροστά της νιώθοντας δέος!
 Εύχομαι να μου ξαναδοθεί η ευκαιρία να δω μια τόσο όμορφη αγιογραφία!

                                                           ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (Ε1)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

          ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ Στις 4 Απριλίου είναι η παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων. Μια μέρα αφιερωμένη στην προώθηση της υιοθεσ...